Nauka Języka Angielskiego

„It seems easier to sing language than to speak it”
T.Murphey

Nauczanie języków obcych małych dzieci stało się ostatnimi laty ogromnym fenomenem. Praca z dziećmi to bardzo przyjemne ale i trudne zadanie. Małe dzieci to wymagający uczniowie potrzebujący niezliczonej ilości pomysłowych sposobów, które pomogą im w przyswajaniu języków obcych. Dlatego też podczas pracy z dziećmi odwołujmy się do tych metod, które są dziecku najbliższe i sprawiają im najszczerszą radość. Naszym celem jest rozwijanie pasji do języków obcych w kontekście wykorzystywania stymulujących metod pracy takich jak muzyka oraz zabawy muzyczne - ruchowe.

Naszym zdaniem połączenie muzyki i zabaw ruchowych to jedno z najbardziej atrakcyjnych sposobów nauczania języka angielskiego, które przynosi wspaniałe wręcz efekty. Cytując Murphiego: „It seems easier to sing language than to speak it ” w polskim tłumaczeniu „Łatwiej jest wyśpiewać język niż go wypowiedzieć”. Dlatego dzieci odczuwają większą łatwość w wyśpiewaniu piosenki, zapamiętaniu rymowanki niż wypowiedzeniu zdania.

Naszym zdaniem połączenie muzyki i zabaw ruchowych to jedno z najbardziej atrakcyjnych sposobów nauczania języka angielskiego, które przynosi wspaniałe wręcz efekty. Cytując Murphiego: „It seems easier to sing language than to speak it ” w polskim tłumaczeniu „Łatwiej jest wyśpiewać język niż go wypowiedzieć”. Dlatego dzieci odczuwają większą łatwość w wyśpiewaniu piosenki, zapamiętaniu rymowanki niż wypowiedzeniu zdania. Realizując podstawę programową poszerzamy naukę języka angielskiego w klasach I - III o autorskie programy nauczania naszych nauczycieli w ramach 4 godzin w tygodniu (podstawa programowa przewiduje tylko 2 godziny).

Naszym głównym celem jest stworzenie naturalnych i przyjaznych warunków do nauki, które mają odpowiednio zmotywować dziecko, jak i rozbudzić jego zainteresowania nie tylko językowe ale i artystyczno-muzyczne oferując im lepszy start edukacyjny.

Międzynarodowy Dzień Języków Obcych

Co roku świętujemy Europejski Dzień Języków Obcych. W tym dniu mamy szansę nauczyć się prostych zwrotów w różnych językach, spróbować drobnych przekąsek charakterystycznych dla kuchni danego kraju, porozmawiać o kulturach innych krajów czy zaprezentować, każda klasa z osoba, nasze umiejętności językowe oraz wokalno-aktorskie. Ten dzień, to wspaniała okazja by przekonać się jak wiele już umiemy .

Friendship. Zagraniczni przyjaciele.

Daleko, daleko na wyspie Kiritimati - Wyspa Bożego Narodzenia - w Republice Kiribati na Oceanie Spokojnym pomiędzy Hawajami a Nową Zelandią na wsi o swojsko brzmiącej nazwie - POLAND, znajduje się katolicki kościół św. Stanisława. Ta egzotyczna zbieżność zainspirowała nas do akcji, wysyłania kartek świątecznych naszym rówieśnikom z tej wyspy. Święty jest znany m.in. z tego, że przeszedł pieszo ponad tysiąc kilometrów, aby zrealizować swoje powołanie. Ale że dotarł aż tak daleko to musi być naprawdę cud.


„Christmas songs”. Piosenki świąteczne.

Każdego roku w grudniu w okresie przedświątecznym, przebrani w świątecznych czapeczkach, spotykamy się wszyscy razem by wyśpiewać anglojęzyczne piosenki świąteczne! „Santa Claus is Coming to Town” według interpretacji słynnego na całym świecie śpiewaka operowego Andrea Bocelli, „Jingle Bells”, „We wish you a Merry Christmas” to absolutne hity i nasze ulubione piosenki, które w każde święta rozbrzmiewają na korytarzach naszej szkoły !


Karaoke „Super Simple Songs”

Ponieważ kochamy śpiewać realizujemy się wokalno-aktorsko i przełamujemy bariery językowe oraz sceniczne, biorąc udział w cyklicznym konkursie karaoke „Super Simple Songs”, wyśpiewując znane piosenki naszego ulubionego kanału muzycznego, popularnego na całym świecie.



Anglojęzyczna piosenka wakacyjna!

„Oh! Mr Sun, Sun Mr Golden Sun, please shine down on me…”
Kiedy w powietrzu czuć już zapach zbliżającego się lata i wszystkie ptaszki na niebie głośno ćwierkają, że wakacje tuż, tuż w kolorowych kapeluszach, czapeczkach i humorkach, prawie wakacyjnych, spotykamy się w każdy czerwcowy poranek, by po raz kolejny wyśpiewać najpiękniejsze melodie poznanych piosenek anglojęzycznych. Uwielbiamy ten rodzaj integracji.


„Muzyczny Świat Małego Językowca” - innowacja pedagogiczna autor – Luiza Sornat

Muzyka i języki obce zawsze pozostawały w kręgu moich szczególnych zainteresowań a tematyka ”Combining play with music when teaching English to Very Young Learnes” w przekładzie polskim „Połączenie zabawy i muzyki w nauczaniu języka angielskiego najmłodszych dzieci” stała się moją ulubioną metodą pracy w nauczaniu. Zachęcona bardzo wartościową literaturą na ten temat oraz spektakularnymi rezultatami jakie przynosi ta metoda nauczania, postanowiłam przeprowadzić innowację pedagogiczną, by w praktyce pokazać jakie metody i środowisko nauczania są najbardziej efektowne w procesie przyswajania drugiego języka przez najmłodsze dzieci. Trzy lata trwała nasza przygoda z projektem o wdzięcznej nazwie „Muzyczny Świat Małego Językowca” Dzieci uczyły się języka angielskiego poprzez muzykę i zabawę. Zajęcia odbywały się bezpodręcznikowo. Dzieci miały szanse wykazać sie swoimi umiejętnościami wokalno-aktorskimi uczestnicząc w konkusach piosenki anglojęzycznej, przedstawieniach teatralnych, występach okolicznościowych. Sukcesy i poczynania muzyczno-językowe dzieci biorących udział w tym projekcie zostały zarejestrowane na płycie DVD


E-Twinning

W bieżącym roku szkolnym, uczniowie klas 3 biorą udział w programie eTwinning. Program ten powstał w celu nawiązania współpracy pomiędzy nauczycielami i uczniami z różnych krajów europejskich. Uczniowie z naszej szkoły aktualnie realizują dwa projekty ze szkołami partnerskimi we Włoszech oraz Rumunii: My Beautiful Country oraz My Window View. Celem obu projektów jest rozwijanie umiejętności językowych, nawiązywanie międzynarodowych znajomości, poznawanie ciekawych miejsc w innych krajach oraz uczenie tolerancji wobec innych kultur. Wszystkie te działania odbywają się za pomocą mediów elektronicznych dzięki czemu uczniowie rozwijają również kompetencje informatyczne. W przyszłości planujemy stworzyć kolejne projekty i poznawać nowych przyjaciół w całej Europie.


Konkursy

Bierzemy udział w ogólnopolskim konkursie języka angielskiego Leon, gdzie możemy sprawdzić swoją wiedzę z zakresu gramatyczno-leksykalnego dla danego etapu edukacyjnego. Konkurs odbywa się w dwóch sesjach: jesiennej i wiosennej. Udział może wziąć każdy, bez względu na poziom umiejętności. Jest to świetna forma sprawdzenia wiedzy i motywacja do dalszego rozwoju językowego. W konkursie nie ma przegranych, każdy uczestnik otrzymuje dyplom, bez względu na wynik. Co roku największą popularnością cieszy się jednak konkurs Wiedzy o Wielkiej Brytanii, oraz konkurs na najlepszą Kartę Świąteczną – oczywiście z życzeniami tylko po angielsku!