Trudno sobie wyobrazić współczesny świat bez komputerów, tabletów i smartfonów, które dzięki permanentnemu dostępowi do Internetu wywołują zmiany w każdej sferze naszego życia. Stały się ulubioną formą rozrywki i spędzania wolnego czasu zarówno dzieci, jak i młodzieży. Niemiej jednak, coraz częściej pojawiają się głosy o łączeniu analogowego i cyfrowego sposobu przekazywania wiedzy i modelowania procesu edukacji. Zdając sobie z tego sprawę, nauczyciel matematyki, Pani Anna Dąbrowska – Krawczyk zaproponowała uczniom 3 klas gimnazjum wzięcie udziału w projektowaniu, a następnie promowaniu Matematycznych Planszowych Gier przeznaczonych dla uczniów szkoły podstawowej. Pani Anna wie, że stosowane na zajęciach gry planszowe usprawniają percepcję, myślenie, uczą radzenia sobie z niepowodzeniami i ewentualnymi porażkami. Ponadto kształtują postawy koleżeńskie, uczą opanowania i cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry, uświadamiają graczom potrzebę współdziałania i pracy zespołowej. Taka forma zajęć wpływa również na doskonalenie umiejętności liczenia, rozwija logiczne myślenie, kształtuje umiejętności czytania ze zrozumieniem. W tym celu na lekcjach matematyki uczniowie 3 klas gimnazjum wykonywali własne gry planszowe pod okiem nauczyciela. Po wykonaniu i zaprezentowaniu, gry przekazane zostały uczniom szkoły podstawowej.