ZMIANY W FUNKCJONOWANIU BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
od 1 czerwca 2020 r.
W związku z sytuacją epidemiologiczną, w trosce o nierozprzestrzenianie się wirusa Covid-19, biblioteka szkolna wdraża nowe procedury w oparciu o wytyczne i rekomendacje instytucji nadrzędnych.
Materiały źródłowe: https://www.gov.pl/web/rozwoj/biblioteki
- Godziny otwarcia biblioteki w miesiącu czerwcu zostają wydłużone – codziennie od 9.00 do 17.00. W czasie trwania matur i egzaminów 8 klas dostęp do biblioteki będzie ograniczony.
- Do końca roku szkolnego nie wypożycza się książek. Przyjmowane są jedynie zwroty książek i podręczników.
3. Do pomieszczenia biblioteki należy wchodzić pojedynczo i obowiązkowo w maseczce zasłaniającej usta i nos. W widocznym miejscu, np. na drzwiach biblioteki, umieszczona zostaje informacja o maksymalnej liczbie odwiedzających (1 osoba), mogących jednocześnie przebywać w bibliotece szkolnej. Ograniczenie liczby użytkowników wynosi do 1 osoby, w celu umożliwienia przestrzegania wymogu dotyczącego dystansu przestrzennego.
- Bibliotekarz podczas kontaktu z czytelnikiem powinien nosić maseczkę oraz rękawiczki.
- Należy regularnie czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się użytkownicy, np. klamki drzwi wejściowych.
- W bibliotece należy zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (minimum 2 metry).
- Zapewnia się w miarę możliwości, systematyczne wietrzenie pomieszczenia (co godzinę).
8. Przed drzwiami biblioteki można ustawiać się w kolejce, z zachowaniem odstępów min 1,5m.
9. Książki należy oddawać z zachowaniem zasad sanitarnych, w określony sposób, stosując się do instrukcji bibliotekarza.
Czytelnicy przynoszą książki i odkładają je do pudła oznaczonego datą zwrotu, znajdującego się na stole w bibliotece, w specjalnie wyznaczonym do tego celu miejscu.
Zwracane książki zostają wyłączone z wypożyczania do czasu zakończenia kwarantanny – 4 dni.
10. Każda oddawana książka musi być zaopatrzona w karteczkę z imieniem, nazwiskiem ucznia i klasą.
- Zwrot podręczników i książek do biblioteki szkolnej odbywać się będzie według poniższego harmonogramu (w celu uniknięcia grupowania się osób).
12. Uczniowie zostaną poinformowani przez dziennik elektroniczny Librus o zasadach zwrotu książek i podręczników oraz terminie ich oddania do biblioteki szkolnej.
- ZWROT PODRĘCZNIKÓW odbędzie się w wyznaczonym pomieszczeniu w szkole, w pobliżu magazynu bibliotecznego.
14. Podręczniki oddawać należy w pełnym komplecie (bez ćwiczeniówek), spakowane w pudełko lub folię wraz z wypisaną karteczką z imieniem, nazwiskiem i klasą.
- Przed zwróceniem podręczników należy usunąć zapisane ołówkiem notatki i podkreślenia, należy zwrócić uwagę na czystość i estetykę książki (! wyprostować pogięte kartki, skleić rozdarcia itp.).
- Zwrot zostanie potwierdzony adnotacją bibliotekarza na liście wypożyczeń i zwrotów podręczników.
- Po upływie kwarantanny bibliotekarz dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. Informacja o brakach w zwróconych kompletach lub o zniszczeniu podręcznika i konieczności zwrotu należności zostanie przekazana rodzicom telefonicznie lub mailowo.
18. Klasy VIII SP i III LO dostaną podbite obiegówki w wyznaczonym terminie, gdy konto biblioteczne będzie czyste.
19. Wszelkie zapytania w związku z funkcjonowaniem biblioteki można kierować pisząc na adres mailowy
PRZYPOMINAMY O KONIECZNOŚCI ZWROTU KSIĄŻEK WYPOŻYCZONYCH Z BIBLIOTEKI DO KOŃCA ROKU SZKOLNEGO!!!
Każdy czytelnik ma możliwość WGLĄDU NA SWOJE KONTO BIBLIOTECZNE (na swoim koncie Librus Synergia należy w zakładce „Książki” kliknąć w „e-biblio (biblioteka)”, a gdy otworzy się program biblioteczny należy kliknąć w „Zalogowany” – i w „Konto”). Można w ten sposób sprawdzić jakie książki wypożyczone zostały przez danego czytelnika w tym roku szkolnym.
HARMONOGRAM ZWROTU PODRĘCZNIKÓW I WYPOŻYCZONYCH KSIĄŻEK:
Klasy I, II i III SP. Oddają wypożyczone z biblioteki książki wraz z podręcznikami swoim wychowawcom w wyznaczonym przez nich terminie.
Maturzyści proszeni są o zwrot wypożyczonych książek do swoich wychowawców lub do biblioteki w dniu 2.06. w godzinach od 16.00 do 17.30.
Pozostałych uczniów zapraszamy do biblioteki w następujących terminach:
DZIEŃ | KLASA | GODZINY |
ŚRODA – 3.06. | I A LO | 11.00-14.00 |
I B LO | 14.00-17.00 | |
CZWARTEK – 4.06. | I C LO | 11.00-14.00 |
I D LO | 14.00-17.00 | |
PIĄTEK – 5.06. | I E LO | 11.00-14.00 |
I F LO | 14.00 -17.00 | |
PONIEDZIAŁEK – 15. 06. | II A LO | 11.00-14.00 |
II B LO | 14.00-17.00 | |
PIĄTEK – 19.06. | VIII a | 11.00-14.00 |
VIII b | 14.00-17.00 | |
PONIEDZIAŁEK – 22.06. | VII a | 11.00-14.00 |
VII b | 14.00-17.00 | |
WTOREK – 23.06. | VI a | 11.00-14.00 |
VI b | 14.00-17.00 | |
ŚRODA – 24.06. | V a | 11.00-14.00 |
V b | 14.00-17.00 | |
CZWARTEK – 25.06. | IV a | 11.00-14.00 |
IV b | 14.00-17.00 | |
26. 06. PIĄTEK | Pozostali uczniowie i pracownicy szkoły | 8.00 – 16.00 |