17 maja klasy V i VI rozpoczęły dwudniową wycieczkę na Lubelszczyznę. Wszyscy uczniowie wraz z wychowawcami już o siódmej zebrali się na parkingu, by wyruszyć do Puław. Na początku, pełni entuzjazmu, mimo nieustającego deszczu, zwiedziliśmy Muzeum Czartoryskich, w którym oglądaliśmy m. in. narodowe pamiątki zgromadzone przez Izabelę Czartoryską. Następnie udaliśmy się do Lublina. Pan przewodnik oprowadził nas po Zamku Królewskim, w którym podziwialiśmy „Unię lubelską” Jana Matejki oraz po Starym Mieście, poznając jego ciekawą historię. W końcu zmęczeni i trochę mokrzy przyjechaliśmy do ośrodka, gdzie czekał na nas obfity obiad i pieczona kiełbaska.Następnego dnia, tym razem w promieniach słońca, spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym  w Nałęczowie i degustowaliśmy wody mineralne. Wszyscy koniecznie próbowali wody zasilanej ze źródła Miłość, która najlepiej smakowała. Później odpoczęliśmy w Pijalni Czekolady E. Wedla skuszeni słodkimi przysmakami. Ostatnim punktem wycieczkowego programu było zwiedzanie Kazimierza Dolnego. Przewodnicy oprowadzili nas po renesansowym Rynku, kościele św. Jana Chrzciciela, ruinach zamku i wieży obronnej, z której podziwialiśmy piękną panoramę nadwiślańską. Po pamiątkowych zakupach i obiedzie wróciliśmy do Kielc. Wspomnienia z urokliwej Lubelszczyzny zostaną z nami na długo!